.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نتایج بررسی حادثه اخیر کوی دانشگاه توسط مجلس

پس از وقوع حادثه تلخ کوی دانشگاه تهران در خلال ناآرامی‌های اخیر، مجلس شورای اسلامی، به سرعت وارد عمل شد و کمیته‌ای حقیقت‌یاب برای بررسی ابعاد این رخداد هولناک تشکیل داد که نقطه قوت آن، ترکیب اعضایش بود؛ نمایندگانی با سابقه روشن انقلابی و از سوی دیگر، فعال در حوزه‌های دانشگاهی. البته شاید همین شاخصه‌ها بود که پس از ارایه گزارش بی‌طرفانه اولیه از سوی این کمیته و تأکید بر مظلومیت دانشجویان و اجحافاتی که برخی عوامل خودسر در این حادثه بر دانشجویان روا داشته بودند، خشم برخی نمایندگان مجلس و تشکیک‌های آنها نسبت به اعضای کمیته، نه مقبولیتی میان نمایندگان پیدا کرد و نه در افکار عمومی، نسبت به بی‌طرفی این کمیته تردیدی پدید آورد.

به  گزارش شمال نیوز به نقل از تابناک ، دکتر جلالی  گفت: کمیته به‌طور منظم و مرتب و با حساسیت، نشست‌‌های خودش را داشته و دارد به کارش ادامه می‌دهد، اما تا هنگامی که به جمع‌بندی کامل و نتیجه‌گیری جامعی در این ‌باره نرسیم، اعلام نخواهیم کرد.

وی درباره زمان تقریبی اعلام نتیجه و خروجی‌های آن پس از اعلام، گفت: به دلیل آثاری که این رویداد در جامعه و به ویژه جامعه دانشجویی داشته است، ما تلاش خواهیم کرد، با تأمل و دقت نظر، موضوع را پیگیری کنیم؛ بنابراین، نباید نسبت به زمان اعلام نظر نهایی کمیته، عجله کرد، اما به نظر می‌رسد، حدود اواخر مرداد ماه کمیته بتواند به یک جمع‌بندی مناسب دست پیدا کند. هدف ما این است که با جدیت موضوع گزارش را پیگیری کنیم و نگذاریم این موضوع ابتر بماند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در ادامه بحث ورود نیروی انتظامی به کوی و اختلافی که به تازگی نمود آن را در مجادله رسانه‌ای آقای کوهکن، از نماینده‌های مجلس شورای اسلامی و فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه تهران دیدیم، این‌گونه تشریح کردند:

نیروی انتظامی خودش هم اعلام کرده است که ما چون دیدیم عده‌ای لباس شخصی وارد کوی شده و درگیری بالا گرفته است، وارد شدیم؛ بنابراین، من نمی‌دانم آقای کوهکن چرا گفته‌اند که نیروی انتظامی با اجازه رئیس دانشگاه تهران، وارد کوی شده‌اند و با تکیه به چه اطلاعاتی این موضوع را بیان داشته است، در صورتی‌ ‌که هم دکتر رهبر و هم نیروی انتظامی، چنین ادعایی را تکذیب کرده‌اند.

دکتر جلالی در پاسخ به این که آیا نیروی انتظامی حتی نتوانسته است، یک نفر از لباس شخصی‌ها را دستگیر کند تا بتوان برخی از ابعاد این تجاوز خودسرانه به حریم دانشجویان را مشخص کرد، گفت: جریان کوی دانشگاه، یک جریان کاملا پیچیده است، به همین دلیل می‌گویم، ارایه گزارش جامع، نیاز به وقت بیشتری دارد. متأسفانه مشکل برخی مسئولأن و حتی رسانه‌های ما این است که، می‌خواهند زود این اقدامات، رسانه‌ای شده و نتیجه آن معلوم شود، اما این مسایل، نیاز به بررسی بیشتر و عمیق‌تر دارد.

در واقع، یک بار برای همیشه باید چشم فتنه را کور کرد. این رخداد، ریشه در گذشته دارد. مواردی مانند حادثه کوی دانشگاه در سال 78؛ آن هنگام رهبر معظم انقلاب فرمودند: از حوادث پیش آمده، قلبشان به درد آمده است نیز و این ‌بار در خطبه‌های سه هفته پیش نماز جمعه، دیدیم که ایشان، ناراحتی عمیق خود از حمله عوامل خودسر به کوی دانشگاه را بیان داشتند.

خب وقتی ماجرایی حتی موجب ناراحتی رهبری نظام نیز می‌شود و از زوایای گوناگونی، اقداماتی که آن شب رخ داده، مشکوک به نظر می‌رسد، این تعجیل خبری و این ‌که جامعه خبری ما انتظار داشته باشد، هر روز در این‌ باره از سوی مسئولان و نمایندگان عضو کمیته مصاحبه شود و اطلاعات جدیدی ارایه گردد، با اصل رسیدگی جامع به این حادثه، و روشن ساختن همه ابعاد آن، سازگاری ندارد.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: تلاش‌هایی از سوی برخی‌ها شده تا این‌که در این ماجرا، دست‌های نظام را پشت سر عوامل آن قرار دهند و حیثیت نظام را لکه‌دار کنند؛ بنابراین، باید با این ماجرا، ریشه‌ای برخورد شود و برای همیشه چشم فتنه و چشمه شکل گیری چنین اقدامات خودسرانه‌ای را کور کرد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به آخرین پرسش «تابناک»، مبنی بر اینکه بنا بر گزارش‌های رسیده به کمیته حقیقت‌یاب، وضعیت کشته‌ها، مجروحان یا بازداشتی‌های کوی در این رویداد چگونه بوده و هست، بیان داشت:

ما از صبح فردای شبی که این حادثه رخ داد، به همراه آقایان دکتر زاکانی، نادران و برخی از دوستان در کوی بودیم و مشاهداتی نیز داشته‌ایم که در گزارش خواهد آمد، اما چه بر پایه گزارش‌هایی که نیروی انتظامی و دانشگاه تهران ارایه داده و چه تحقیقاتی که خودمان انجام داده‌ایم، آن شب و در حمله شبانه به کوی، هیچ دانشجویی در کوی دانشگاه تهران کشته نشده است، اما مجروح و بازداشتی داشته‌ایم، ولی درست روز پس از این حادثه، با پیگیری گسترده کمیته و همچنین مدیریت دانشگاه تهران به ویژه دکتر رهبر، همه بازداشتی‌ها به جز تعداد محدودی که ادله بارزی مبنی بر ایجاد درگیری توسط آنها در روزهای گذشته وجود داشت، آزاد شدند، اما هم‌‌اکنون شمار بسیار محدودی در بازداشت هستند، البته مسایلی درباره نحوه بازداشت و اتفاقات پیرامون آن هست که انشاءالله در گزارش جامع مجلس به آگاهی هموطنان خواهی رسید.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 16 تير 1388
يقين بدانيد اين بار نيز به نتيجه قطعي نمي رسيد و اگر هم برسيد جرات بيان آن را نداريد. ممكن است در نهايت گفته شود طرفداران موسوي به اسم بسيج وارد عمل شده اند . در بقيه دانشگاه ها نيز اينچنين است . حمله به دانشگاه مازندران ، فني بابل شيراز ... اما كجاست مشير عدالت علي كه بتواند عدالت را اجرا كند؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.126 seconds.